jom nyanyi : miss you

arini da ari sabtu...ramai yg da balek ke kg halaman...yg tinggal kt blok c ni adela 3-4 org termasukla aq..even rumate aq pon da lek sabah..maka aq masih disini mnunggu ketibaan ayahandaku yg kna lak bkje time2 org cti ni..huu

lonely~

lg 2mggu baru ley jumpe mreka sume..da la pas peksa ritu x sempat lgsg jumpe dorg sbb ktowg trus kna p konvokesyen

windunyer..

tula...orang ckp klw sbut miss you ke luv u ke untok kekasih jep..
tp aq x lak ase camtuh..sb msod pkataan2 gitu subjektif..
aq suke ckp miss you pd kekawan yg da lame x jumpe..
rindu sgt kenangan2 lame yg dulu2
gelak tawa bsama..jatuh bangun bsama...
sume tuh mmbuatkan aq mrindu..

n suke gak dgr lagu westlife-miss you ni..
plg suke tang ..
'Cause when our love always fades away,
Listen to me - hear what I say...

sbbnyer..ia mengingatkan aq yg kekadang kite x sdar yg suatu hbungan tuh bley renggang ngan tetibe...rase jauh sgt~
mungkin sb trase ati ke..tsalah ckp ke..tlepas laku ke..
mcm2 ley jadi sebab,
n akibatnye...disaster!(sorry for what i did(T.T))

n syaitan pon mmg suke klw umat Islam bpecah belah..
x btegur slama 3 hari pon da ley putuskan silaturahim
nikan plak klw betegang urat,betarik rambut..
lagilah die suke..(tp da bsr2 ni stakat ni x pnh lg la..huish!)

jadik,bile aq dgr lgu ni..otomatik aq ase kerinduan yg amat sgt..n sah2 kite akn cube baikpulihkan keadaan..mcm2 ley wat ntok dkt semula dgn org yg kite rindu tuh..msg de..kol de ckp yg kite rindu kt die..

I don't wanna feel the way that I do,
I just wanna be right here with you,
I don't wanna see, see us apart, (oh no, see us apart)
I just wanna say it straight from my heart:
I miss you, I miss you, I do...

n klw x mmpu gak salah satu cara yg praktikal...wish them happy wif their life n bless by Allah..that would be better~

I can't sleep,
I just can't breathe,
when your shadow is all over me, baby.
Don't wanna be a fool in your eyes,
'Cause what we had was built on lies.

And when our love seems to fade away,
Listen to me - hear what I say...

I don't wanna feel the way that I do,
I just wanna be right here with you,
I don't wanna see, see us apart,
I just wanna say it straight from my heart:
I miss you...

What would it take for you to see?
To make you understand,
that I'll always believe (always believe)
You and I can make it through,
And I still know I can't get over you.

'Cause when our love seems to fade away,
Listen to me - hear what I say...

I don't wanna feel the way that I do,
I just wanna be right here with you,
I don't wanna see, see us apart (see us apart)
I just wanna say it straight from my heart:
oh, baby I miss you, I do...

'Cause when our love always fades away,
Listen to me - hear what I say...

I don't wanna feel the way that I do,
I just wanna be right here with you,
I don't wanna see, see us apart, (oh no, see us apart)
I just wanna say it straight from my heart:
I miss you, I miss you, I do...

I don't wanna feel the way that I do (the way that I do)
I just wanna be (just wanna be) right here with you (right here with you)
I don't wanna see (don't wanna see) see us apart (see us apart, oh, baby)
I just wanna say it straight from my heart:
oh baby I miss you, I do...

p/s:klw nk dgr lgu ni..g la carik kt tenet..sgt sweet

alhamdulillah~

tanggal 29Mei2009..
maka tamatlah another happening-and-pening-sem kt mktb ni...
(should b sing wif merdeka's anthem..lol)

malah..
tanggal 29Mei2009..
konvokesyen KPLI&KPSK yg blgsung 3 hr tmsuk rhearsel tlh pon tamat sblom jumaat td...

alhamdulillah...

wpon bdn cam sengal2 skit..
tp aq ase sgt2 lga..n otak pon ase sgt2 fresh

2 mggu terakhir kt mktb ni trase sgt pnjg n mmenatkn fizikal n mental
mana nk merecall ape yg da blaja dlm sem ni..
ditambah dgn kgagalan teknik menspot2 soalan x kua..
(T.T)

mana nk counter headache+heartache feeling lagi...
dgn si "hybrid" ni n
berperang dgn si "dragon" tu
(+.+)

mana nk p lthn2 mengetok kompang n menggoncang angklung ag..
dan trus p pas abes exam kelmarin..
(>.<)

asew mmg upside down gler a idop aq 2 minggu yg pas sblom tibanyer
29Mei2009 ni..
tp sumenyer da blalu...biaq p la..mls nk pk dah
n i'm on my way nk kua jenjalan


oh Allah..tanx 4 ur bless

الحمدلله على كل حال ونعمة يا الله..

makanan terBAEK ntok exam !

MAKAN UNTUK HILANG KERESAHAN SEMASA PEPERIKSAAN
Seorang pelajar akan menghadapi tekananan fizikal dan mental apabila mengatur masa untuk kuliah, peperiksaan dan kehidupan social mereka. Dengan menjaga gaya hidup yang sihat dan makanan seimbang, seseorang pelajar itu boleh menghadapi tekanan semasa peperiksaan, tekanan untuk menyiapkan projek dalam masa yang ditetapkan, kewangan yang terhad dan berjaga malam. Kesihatan yang baik bukan sahaja pada makanan yang seimbang- minuman keras, merokok, ubat-ubatan dan kurang bersenam juga mengambil kira dalam penjagaan kesihatan dan kecerdasan.
Ada sesetengah pelajar tidak bergantung pada masa MAKAN yang teratur. Mereka yang terlalu letih untuk memasak akan bergantung pada makanan segera yang murah yang boleh didapati daripada gerai-gerai makanan. Ini boleh memberi kesan kepada kesihatan mental dan fizikal mereka. Buah-buahan segar dan air jus merupakan makanan yang terbaik bagi menggantikan makanan ringan. Kedua-dua ini mengandungi ‘bioflavonoid’ di mana nutrien ini dan juga Vitamin C (oren, epal, anggur) ‘beta carotene’ (buah-buahan yang berwarna gelap dan sayur-sayuran hijau) dan Vitamin E (minyak sayuran, gandum, kacang, bijirin, majerin) dapat membantu melawan penyakit dan memberi lebih tenaga. Tubuh anda menggunakannya sebagai antioksidan untuk menghancurkan radikal bebas.
Apabila tiba masa peperiksaan, ada sesetengah pelajar tidak mengambil makanan pada masa yang teratur dan ini akan menyebabkan mereka mengambil makanan ringan (snek). Pilih snek yang boleh memberi tenaga untuk belajar dan mengulangkaji nota-nota anda. Buah-buahan kering seperti buah ara, resin dan apricot adalah sumber baik untuk zat besi dan serat. Sandwic dan semangkuk bijirin sarapan dengan susu kurang lemak akan memberi tenaga yang boleh bertahan lebih lama dan ini menjimatkan masa untuk belajar.
Sebelum waktu peperiksaan, tidurlah dengan cukup. Kekurangan tidur akan menyebabkan kelesuan, lekas marah dan mental yang tidak mantap. Tidur yang cukup menjadikan kita lebih tenang dan tampak muda. Untuk mendapatkan tidur yang cukup, ambil makanan karbohidrat (roti, mi atau pasta) dan juga sedikit makanan protin kurang lemak (ikan, ayam atau daging) untuk makan malam. Minumlah segelas susu panas sebelum masuk tidur.
Mengambil makanan yang mengandungi Vitamin-vitamin B boleh meningkatkan daya ingatan. Vitamin-vitamin ini boleh didapati dengan memakan roti dan segelas susu,
Kalau ada masa, lakukan senaman. Senaman fizikal meningkatkan pembekalan oksigen dalam darah dan nutrien ke dalam otak supaya ia dapat berfungsi dengan efisien. Senaman mental seperti membaca dan juga aktiviti-aktiviti untuk perkembangan fikiran seperti kuiz-kuiz dan teka-teki adalah paling baik untuk merangsangkan fikiran.
Ketika waktu peperiksaan, cuba kurangkan mengambil bahan yang ada kafein dan cokolat. Walaupun ia membantu untuk kecerdasan otak, jumlah yang berlebihan boleh menyebabkan getaran dan debaran, menaikkan tahap kebimbangan dan memberi kesan pada tumpuan. Nasihat perubatan – minum teh atau kopi tidak lebih daripada 6 cawan sehari.
Elakkan minuman keras dan merokok. Kedua-dua ini menghilangkan tenaga daripada otak. Mereka yang mengambil minuman keras yang berlebihan berkemungkinan menghadapi kekurangan nutrien. Ia boleh merosakkan dan berbahaya kepada kesihatan. Mereka yang merokok menggunakan Vitamin C dengan kadar yang pantas. Mereka perlu makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran agar mendapat cukup vitamin. Perokok yang mempunyai tahap ‘beta carotene’ yang rendah berisiko mendapat kanser paru-paru.
Sekiranya anda dalam penjagaan mengurangkan makanan, hentikan. Ini bukan masanya untuk mengurangkan berat badan. Anda perlu tenaga untuk tumpuan pada pelajaran.
Apabila fikiran danbadan anda sihat, anda boleh elakkan mengambil ubat-ubatan seperti pil tidur, ubat penenang, ubat batuk dan ubat tahan sakit. Didapati ubat-ubat ini adalah penyebab kepada hilang ingatan. Minta nasihat doktor sekiranya anda kerap lupa selepas mengambil ubat-ubatan ini.
Makan makanan yang sepatutnya akan melengkapkan badan anda untuk menghadapi ketegangan. Jangan sesekali meninggalkan waktu makan yang teratur. Kerapkali makan tetapi dengan makanan yang sedikit pada waktu-waktu makan. Ini akan mengurangkan tekanan dan akan membekalkan tenaga anda sepanjang hari. Ia dapat membantu badan anda mengendalikan tekanan fizikal dan mental dengan jayanya

khasiat susu

Rasulullah s.a.w meminum susu,malahan baginda memujinya kerana susu memiliki manfaat yang sangat besar dan tidak dapat disamakan dengan minuman atau makanan lainnya.

Dari Ibnu Abbas r.a,dia menceritakan:

"bersama Rasulullah s.a.w,aku dan Khalid bin Walid menemui Maimunah,lalu dia(Maimunah) membawakan kami satu benjana berisi susu,lalu baginda meminum sebahagian darinya.Pada waktu itu,aku berada di sebelah kanan baginda,sedangkan Khalid berada di sebelah kirinya.kemudian baginda berucap kepadaku,
'selanjutnya minuman ini gilirinmu,jika engkau berkenan,berikan kepada Khalid.
Kemudian baginda bersabda,
'Tidak ada makanan dan minuman yang menandingi susu."

(Hadist riwayat Ibnu Majah)
source:http://yarabbana.blogspot.com/2008/03/khasiat-susu.html


aq sgt suka minum susu..sejak2 salu mngalami skt2 pinggang akibat duduk terlalu lame ktika blaja..(yelah sgt=P)
aq mula mminati susu..dlu nk jimat blilah susu tepung..
tp da lelame nk lbih mudah mnum susu kotak tp x sdap sgt..
klw x ltk dlm freezer lgla..euhh~
tp slain drpd blik dodi yg selang 5 pintu dr bilik aq mmg ssh la nk dpt pti sjuk

skali ternmpkla iklan michele yeoh

"kebanyakan wanita msia hny mngmb
il kurg drpd 50% kperluan kalsium harian mreka,
jadi bagaimana utk pstikan anda mmnuhi 100% kprluan nutrisi ntok tlg ini?
ANLENE CONCERNTRATE adlh formula hebat yg padat dgn 4x kalsium dr susu sgr biase"

da macam duta anlene lak..

tp ok lah..rase ia mcm eskrem vanila..wpon agk $$$ tp bbaloi la~
stkt ni mslh tu dpt diatasi..n mslh klaparan akbt stay up atau bgn pagi2-tak-smpt-breakfast
trut dpt diatasi
mmg a xley nk mnum smpai 4 kotak shari..tp sumtin is better than nothing

PRE-EXAMINATION SYMPTOM

kt uma ag...
nk lek maktab terchenta~
mak x join sbb ade majlis bacaan yassin
so skg tgu adik2 Bsiap..
dowg sume stady pakat nk pcah pale esok nk exam...
muka toya+otak tepu daa
tp kna tmnkan kakyong lek maktab..
haha
nsebla..
ade ag 2 thn kt maktab nu..
kua muntah ijau pon korg kna gak tmnkan kakyong blek...
ag pon cam mak ckp...
bsabarla dgn asam garam khidupan spcially s dak skola,haha~

cewahh,bazz...

macam aq x exam lak gayanye...
nk lek ni pon nk kna stay up la nmpknyer..
smlm d burn 1 hr x blaja
hari kna la kerah sume geng blajaq
blajaq jgn x blajaq~
jom nek markah kite..
carry mark tuh..
syg klw down lak sem ni..
wpon kte ade 2 sem yg-klw-x-dpt-deans list-pon-taper
but save for the last,bazz~
huhu

so people,family n bazzfrens..
for those yg nk kna jwb exam..
all da BAZZ!!
be the BAZZ among the BAZZ
BAZZSYA!!

p/s:1 sb dimana patut kna kick out from exam hall is DATANG LEWAT..
so jadik-jadik la BAZZ..jgn dtg lwat yer...=p

senyum seindah suria~

بسم الله الرحمن الرحيم

syukur kehadratNya diatas segala hal dan nikmat yg dbrikanNya..
nikmat kehidupan,nikmat kekeluargaan,nikmat persahabatan,nikmat ilmu pengetahuan dan sgalanya...

tjuan aq mnulis entry ni ntok kali pertamanya ialah untuk memuhasabahkan diri..
mengingatkan diri yg slalu luper...
ala-ala cam nk wat refleksi la gak(tp bkn ntok kkbi la tp...)

aq snanye x la rajin nk mnulis sgt...
sblum ni blog kt fster tuh pnh la ade..
tp ntahla
byk kekangannye klw nk disenaraikan..
(klw da mls~hihi)

tp...
16 mei2009
bmulalah dtik itu...
ade ssuatu
n ssuatu ag...
n juga ssuatu yg memboosterkan aq..
ntok mula mnulis....
dan di inilah entry yg ptama lahir dr ilham n psaaan hati ni..
andai malam itu tlah pergi bsama tangisan hiba
maka mulakan la hari ini dengan senyuman seindah suria~

selamat ari guru,bazz!!

Berburu ke padang datar

Dapat rusa belang kaki

Berguru kepala ajar

Ibarat bunga kembang tak jadi

(dedikasi kepada Hari Guru dan guruku tercinta)

Dialah pemberi paling setia

Tiap akar ilmu miliknya

Pelita dan lampu segala

Untuk manusia sebelum jadi dewasa.

Dialah ibu dialah bapa juga sahabat

Alur kesetiaan mengalirkan nasihat

Pemimpin yang ditauliahkan segala umat

Seribu tahun katanya menjadi hikmat.

Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa

Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta

Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara

Jika hari ini seorang ulama yang mulia

Jika hari ini seorang peguam menang bicara

Jika hari ini seorang penulis terkemuka

Jika hari ini siapa sahaja menjadi dewasa;

Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa

Dengan lembut sabarnya mengajar tulis-baca.

Di mana-mana dia berdiri di muka muridnya

Di sebuah sekolah mewah di Ibu Kota

Di bangunan tua sekolah Hulu Terengganu

Dia adalah guru mewakili seribu buku;

Semakin terpencil duduknya di ceruk desa

Semakin bererti tugasnya kepada negara.

Jadilah apa pun pada akhir kehidupanmu, guruku

Budi yang diapungkan di dulangi ilmu

Panggilan keramat 'cikgu' kekal terpahat

Menjadi kenangan ke akhir hayat

SELAMAT HARI GURU!

p/s:mkasey ustaz azuan yang memberi inspirasi