khasiat susu

Rasulullah s.a.w meminum susu,malahan baginda memujinya kerana susu memiliki manfaat yang sangat besar dan tidak dapat disamakan dengan minuman atau makanan lainnya.

Dari Ibnu Abbas r.a,dia menceritakan:

"bersama Rasulullah s.a.w,aku dan Khalid bin Walid menemui Maimunah,lalu dia(Maimunah) membawakan kami satu benjana berisi susu,lalu baginda meminum sebahagian darinya.Pada waktu itu,aku berada di sebelah kanan baginda,sedangkan Khalid berada di sebelah kirinya.kemudian baginda berucap kepadaku,
'selanjutnya minuman ini gilirinmu,jika engkau berkenan,berikan kepada Khalid.
Kemudian baginda bersabda,
'Tidak ada makanan dan minuman yang menandingi susu."

(Hadist riwayat Ibnu Majah)
source:http://yarabbana.blogspot.com/2008/03/khasiat-susu.html


aq sgt suka minum susu..sejak2 salu mngalami skt2 pinggang akibat duduk terlalu lame ktika blaja..(yelah sgt=P)
aq mula mminati susu..dlu nk jimat blilah susu tepung..
tp da lelame nk lbih mudah mnum susu kotak tp x sdap sgt..
klw x ltk dlm freezer lgla..euhh~
tp slain drpd blik dodi yg selang 5 pintu dr bilik aq mmg ssh la nk dpt pti sjuk

skali ternmpkla iklan michele yeoh

"kebanyakan wanita msia hny mngmb
il kurg drpd 50% kperluan kalsium harian mreka,
jadi bagaimana utk pstikan anda mmnuhi 100% kprluan nutrisi ntok tlg ini?
ANLENE CONCERNTRATE adlh formula hebat yg padat dgn 4x kalsium dr susu sgr biase"

da macam duta anlene lak..

tp ok lah..rase ia mcm eskrem vanila..wpon agk $$$ tp bbaloi la~
stkt ni mslh tu dpt diatasi..n mslh klaparan akbt stay up atau bgn pagi2-tak-smpt-breakfast
trut dpt diatasi
mmg a xley nk mnum smpai 4 kotak shari..tp sumtin is better than nothing

No comments: