unagi ramen


hv u heard any bout unagi n taste it?agk2 klw taw ape mendanye unagi tuh nk mkn x?hee dah cam poll plak..jadi nk share ngn sume..buat ptama kali nye dlm idop aq di ujung thn 2009 ialah makan mende alah ni..siyes x pnh terfikir ntok mnjamahnye..

unagi ramen..yg pnjang kt ats belah knn tu adelah unagi

klw korg nk tawu unagi ni masodnye belut..care mkn unagi ni ialah dgn mncamporkan sume bhn2 dgn nasik n dimakan ngn supnyer..haha ms mkn tu mmg telan aje laa n jgn bygkan ape2..for those yg geli-geleman type, mmg fear factor laa..ahaha  klw kna g jpun tataw ar ley srvive ke x...very typical perut mlayu..bg yg pnh becite2 ntok ke jepon tp xde chance nk g.. hidangan ni bley ddapati di ichiban ramen(restoren jepun bdkatan)

beliau inilah yang bertanggungjawab memperkenalkan hidangan jepon ni kat aq..leftenan mude-to-be  PALAPES,cik rosni ramle

bliau juge dpertanggungjawabkan ntok mengabeshkan unagi aq yg x luak itu...tanx darl~

We were old friend who’s back together after 9 years..last time jmpe ialah ari terakhir skolah rndah..mmg jejak kasihan..siyes 1 hari pon xkan ckup nk lpas rindu apatah ag da bukak kitab dolu2.

terprgkap dlm dunia cirque du freak~

psanan ntok cik oni,pasni klw windu2..aq akn tatap wajah Josh Hutcherson,(although i like darren shan much).. tanx 4 made my day..ari terakhir 2009 yg sweet cam marble cake kamu..hati2 blk dungun nt taw..


pssst: buat kekawan yg naik bas ekspress ke motokar ke motosikal jua motobot ntok nk blk btapa n mnuntut ilmu pd thn dpn..take k yaa..tawakal 'ala ALLAh..may Allah bless all of u..n slmt thn baru

☆☆♥░▓▓▓▓▓░░░░▓▓▓▓▓░░░▓▓░░░░▓▓▓▓▓░░░♫░░☆☆ ☆☆░░░♫░░▓▓░░▓░░░░░▓░▓▓▓░░░▓░░░░░▓░░░░♥☆☆ ☆☆░░♥░░░▓▓░░▓░░░░░▓░░░▓░░░▓░░░░░▓░░░♫☆☆ ☆☆░♫░░▓▓░░░░▓░░░░░▓░░░▓░░░▓░░░░░▓░♫░░☆☆ ☆☆░░░▓▓░░░░░▓░░░░░▓░░░▓░░░▓░░░░░▓░░░♥░☆☆ ☆☆░♥▓▓░░░░░░▓░░░░░▓░░░▓░░░▓░░░░░▓░░♫░☆☆ ☆☆░░▓▓░░░░░░▓░░░░░▓░░░▓░░░▓░░░░░▓░░░░░☆☆ ☆☆♫░▓▓▓▓▓▓░░░▓▓▓▓▓░░░▓▓▓░░░▓▓▓▓▓░░░░♥░☆☆ 

contoh karangan bergambar

ok ni contoh karangan bergambar..aktiviti cuti sekolah
(kpd kakak2 yg ade adik2 nk amik peksa ley la wat contoh)


pada isnin yang lepas, kami sekeluarga telah meronda2 di teluk batik bagi mengabiskan sisa2 ct sekolah yg hampir ke penghujungnye..kami tiba pada pkul 2.o0 ptg.kemudian selepas membeli tiket berharga $7 untuk dewasa dan $3 untuk kanak-kanak,kami pon bermandi manda dan menjerit pekik di marina waterpark dengan riang gembiranya

selepas beberapa jam berendam kami berkemas untuk pulang ke rumah...tp sebelum itu,kami sempat singgah di umah arwah opah abanglang di perkampungan nelayan kg baru,lumut


pkul 6.45 ptg :
kami berpeluang  melihat bot2 nelayan yg sedang bersiap2 untuk turun ke laut n bberapa org dak2 kampung itu sedang memancing ikan kerapu hanya mnggunakan pancing batang ubi dan brumpankan umpat.. 



pkul 7.00 mlm:
hari sudah mula gelap 


pkul 7.10 mlm:

tlh masuk waktu maghrib di perak dan kawasan yang sewaktu dgnnya

kami berasa sgt ta'jub dengan ciptaan Allah apabila melihat langit yg berwarna kemerah-merahan dan kebiru-biruan

selepas,menunaikan solat maghrib,kamipun pulang ke bota dengan perasaan gembira..saya berharap saya dapat menikmati keindahan matahari terbenam lagi di masa akan datang..mgkin bersama keluarga baru sy plak..ops..haha

psst:aq mmg suke sunset..teringin nk tgk sunrise plak..btw nk share dis quote yg cambest

“Know what you want to do, hold the thought firmly, and do every day what should be done, and every sunset will see you that much nearer the goal.”


Elbert Hubbard 

~skeping jigsaw yg hilang~


rindu pada sekeping jigsaw yg hilang itu...sape2 jumpe tlung plgkn blk ley?huu~

serigala coklat ngn ibu ayam

sape nk join kitorg main serigala coklat ngn ibu ayam??angkat tangan!!
memule.. sile bahagikan sape yg nk jadi ibu ayam n ank2 ayam dan juga sape yg nk jadi seekor serigale coklat..kmdian,wat barisan geng ibu ayam n srigale coklat kna sdiakn 1 kunci..

ibu ayam: tok,tok tok
serigala: siapa?
ibu ayam:ibu ayam
serigala: nak apa?
ibu ayam:nak kunci
serigala: kunci apa?
ibu ayam:kunci umah
serigala: nah,,,jaga bebaik kalau hilang saya makan anak2 kamu!!aum!!

selepas itu ibu ayam pas2 kunci kepada anak2 ayam n ank ayam terakhir akan baling jejauh kunci tuh.. 

geng ibu ayam n anak2 ayam yg comel

geng ibu ayam pon datang ketuk umah serigala coklat balik

ibu ayam:tok tok tok
serigala:siapa?
ibu ayam:ibu ayam
serigala:nk apa?
ibu ayam:nk kunci...
serigala:kan saya da bagi tadi?
ibu ayam:saya bg die(ulang sampai org terakhir)
anak ayam: saya campak kt langit
serigala:cane nk amik?
ibu ayam:pakai laa tangga
serigala:klw jatoh?
ibu ayam n anak2 ayam:PADAN MUKE!!

serigala coklat berasa sgt geram kerana diketawakan oleh anak2 ayam lalu mengejor geng ayam
Lalu ibu ayam berlari2 menjaga anak2 ayam drpd ditangkap oleh serigala coklat..

anak2 ayam yg bertempiaran lari

sape yg ditangkap akan jadi geng serigale coklat..dan geng serigale coklat akan kejar anak ayam yang cube menyelamatkan diri sampai dapat..AUMM

geng anak ayam yg da dimakan serigala coklat

pemainan ini hanyalah akan tamat jika mak kandung kepada anak2 ayam n serigale panggil balik umah sbb da maghrib..haha

psst: snanye permainan serigale n ibu ayam..saje tuka name kepada serigale coklat kerana serigalenye pakai tdung coklat..engt sok nak main nenek kebaya lak..adakah si nenek kna pakai kebaya?heehee

bile si sepet sakit mata

huuu...masok arini da dua ari sakit mata.. x sangka la jugak..asalnye adik iqa yang kena dlu meybi bjangkit ngn pacik ktorg masa beraya kat kg ritu.masa titikkan ubat kat mata adik da terpikir dah..(aq ni da ar x pnah kena,taper ke?) skali x sampai 1 hari...truss merah mata kiri ni..

gambar hiasan:ini bukan mata saya..jgn tgk lelame nt bjangkit


sakit kE?

x de la sakit..tp siyes x slesa..mata dok berair je..n of coz laa merah n lbih truk mata x ley nk bukak maa..jz imagine si sepet sakit mata..x nmpk dah biji matanya..merah je~ ade brani nk main mata?wahaha

tp ade hikmahnye gak kami 2 beradik je yg kna sakit mata ni..

Allah da plan baik punye ntok ktorg..asalnye kami skuarga balik kg ntok braye..tup2 sabtu tu nk blk kl balik tp keta abah rosak..jadiknye,ahad pagi kakngah n mak terpaksa balik ke kl mnaiki bas kt ipoh sbb kangah ade paper mggu ni (spm) ,then abah lak decide nk blk ptg tu..tp tah aq n iqa x rase nk blk umah ag..jadi kami pon bekampong laa kt umah makyang..mlm tu iqa ngadu die sakit mata..then isnin da g klinik amik ubat adik iqa,ptg tu aq lak yg kna.wpun x slesa..tp ktorg syukur gak..isau gak klw kami balik kl...sah2 kangah pon kna..da laa die nk exam..tataw laa cane..mudahan Allah permudahkan urusannya disana~


so skg ni dlm mode treatment

adik iqa pakai ubat mata yg dr bg die..aq lak pakai madu..gler pdih macam kna cili je mata..tp better laa than before, kire bley bukak gak la mata ni..sbb ia cam kluarkan airmata yg ade n sjukkan mata..ade gak ptua titiskan susu ibu dan amalkan doa ini..sumber: http://alivewire.wordpress.com/2007/12/19/fadhilat-dan-rahsia-doa-nurun-nubuwwah-–-2/

klik ntok preview

p/s:  korg jaga la diri bebaik..skg tgh musim ni..kate makyang org yg x pnah kna lagi sng bjangkit..kpd nad..get well soon..