tahun baru tahun akhir

salam

agak-agak dah terlambat ke ea nak wish "Selamat Tahun Baru semua!". hee,sangat rasa ketinggalan. ketiadaan rakan-rakan blogger tegar sedikit sbyk mematahkan semangat aq untuk berblogging. cecewah..tapi rindu jugak la nak menaip dan membebel-bebel secara santai di sini selepas berhempas pulas menaip tugasan ilmiah untuk sem 7 di tahun akhir ini iaitu esei kaunseling dan proposal kajian tindakan.

ya! tahun ini pastinya tahun yang sibuk dan tegang untuk pelajar-pelajar tahun akhir. supersenior ni.. cam x caye je. rasa cam semalam baru pg intibiu maktab dan diorientasikan, alih-alih da masuk tahun akhir dah. banyak betul perkara yang telah aq pelajari sepanjang berada kat sini. subjek major pon dah masuk yang kesepuluh dah. itu lom masuk 'kemahiran berfikir' dan 'kopetensi kecerdasan emosi' serta 'bimbingan kaunseling' yang perlu diterapkan secara amali dalam menjalani kehidupan sepanjang 4 tahun setengah disini dan semasa melaksanakan P&P masa praktikum.wah,mmg long-term learning betul!


kebimbangan yang terbesar untuk tahun akhir ini ialah praktikum 3 bulan dan penyelidikan kajian tindakan dan juga masalah penempatan. Alhamdulillah, setakat ni keadaan masih terkawal. tmpat praktikum dah tahu, supervisor ntok kajian tindakan pon dah ada.. tinggal nak pulun sehabis baik. jadi, untuk perancangan masa hadapan dalam batasan waktu setahun ini, senang citer:

azam bazz rianne untuk 2011:
perlu lebih particular (teliti dan cermat), punctual (jangan bertangguh), productive (giat dan semangat) serta positif (emosi dan mental).


insyaallah. jadi selamat tahun baru tahun akhir ya semua!


psst: hmm, kebetulan plak sume start ngan hurup P kan? mmg positif! tp,sejauh mana kepraktikalannya, mari kita lihat di akhir tahun 2011 ini. doakan aq ye?



oh, sangat rindukan empat "P" ni : pengakap, putrajaya 8(1) , pekomperi dan pegang pen marker






10 comments:

Misz SeroJa said...

selamat tahun baru..
moga terus gemilang di sem baru ini..
lalui semua dugaan dengan penuh sabar dan yang penting jangan berputus asa..
sem ney pon agak hectic bagi aku..hee
yang penting sem ney aku mula pegang marker setiap minggu..hee..
gudluck..
later kita dating..
nanti aku cuti 4 bulan..
ley la hang out..=)

cik DV said...

ko ke tngah ngajar tuh?wah...taksangk2..nak abis dah kite semua

BazzRianne said...

miss seroja: weh kate da ttup blog?
sdih aq engt da xder geng..huu tanx msh sudi mninggalkan komen.
ok2 all da bazz too

BazzRianne said...

cik DV: hee..ye aq laa yg pgg pen dlm gmbr tu ms kt skola putrajaya 8(1)

x sgka gak lepas ni nk ngaja kt sk sg skamat plak..skola ko kn?=)

Anez said...

huhu. so..true and so...like me. tahun akhir yang sangat seperti tahun akhir kan? and......praktikum 3 bulan aku dapat kat penang haha 'terbaik'!

soalan utama : korg da dpt elaun?

BazzRianne said...

sangaat..bln satu x abes ag,tp aq da ase cam blaja setahun dah..fenin2

jawapan utama: lom. aq dgr nydp korg kata msk mggu ni ea?haha

Anez said...

aku pun rse cmtu gk. rse mcm dah blaja lme tp rupanya bru minggu 3 T__T

perkara utama : itu semua propaganda! dgr kte nk msuk smlm. pstu ckp ari ni plak. last2 xmsuk lgsung. huh tensen!

Brilliant Marjan said...

salam...

good luck bazz..buat yg terbaik.. =)

BazzRianne said...

anez: sabar2.. biar papa asalkan gembira!ngee
x lame dah tu nk kuarnye.tapon korg ramai2 g warning kt HEP mst dorg takot

BazzRianne said...

mkasey kak adah.moga bjaya juge
kim salam kt samm