penuh tanda tanya

salam

macam mane nak jadi seorang yang particular dan konsisten seterusnya perfectionist?
oke, mmg la nobody is perfect tp sekurang-kurangnya menjadi si almost perfect? macam mana ea nak kekalkan prestasi sentiasa tinggi bknnya mendatar mnunggu kong? macam mana ea orang lain boleh jadi sangat teliti sedangkan kite asek terlepas pandang?

kagumkan tengok orang lain yang jauh ke hadapan? tp untuk capai tahap tu rase cam adoiii.. bilelah tiba masanya dan bagaimana ye nak buat sesuatu dgn sempurna tanpa buat sebarang cela?

buntu dan penuh tanda tanya.


kepala penuh dengan tanda tanya macam tajuk pelajaran arini:ayat tanya


selepas 6 minggu di sekolah, hari ni merupakan hari pertama diselia oleh pensyarah pembimbing . dan hari ni jugalah hari pertama aq pegang marker selepas 2 minggu x mengajar ketiga-tiga kelas tahun 5. dikejutkan dengan observe mengejut pulak tu, mmg terkejut-kejut. bile mindset masih x betul, maka skill sgt tumpul. ditambah pulak bile apa yang dirancang dalam rancangan pengajaran,tidak menjadi kenyataan. memang hari yang cuuuukup rasa!

x perlu bandingkan dengan orang lain kerana prestasi adalah perbandingan pencapaian diri sendiri dengan diri sendiri kan? memang rasa kecewalah kerana telah mengecewakan diri sendiri. namun syukur alhamdulillah kerana pensyarah kali ini sgt lembut hati dan memberi peluang. tp x tipu, siyes Rase bersalah pulak hampakan beliau dengan persembahan yang biasa-biasa sahaja, dan rase besalah juga kerana sekadar bersedia tp tidak SEDIA BERSEDIA seperti sepatutnya.

psst: "ustzh tawu,kamu bukan seperti ini. ade sesuatu yang ada dalam diri kamu yang belum dikeluarkan lagi." terngiang-ngiang ayat pensyarah td. perlu buat sesuatu dengan diri sendiri ni. bazzya!(T.T)

6 comments:

Misz SeroJa said...

waaaaaaaaaaaaa
mana yang aku komen banyak3 td..huhu

BazzRianne said...

haha...t try again later ea?
tanx syg

norassiqinbadri said...

hohohohoooo!!!
mane peginye kayong yang selalu excited dalam p yg dia wat ni??
yg selalu semangat cite pasal sek kat kitorang sampai kekadang malaz nak dengar..hehe
usaha tangga kejayaan..
bersusah-susah dahulu..bersenang-senang kemudian..
kalau tak dipecahkan ruyung mana kan dapat sagunya..
da leh jadi cikgu bm da ni..hehe
kitorang tau kayong leh buat p yang kayong fk kayong tak mampu buat..
pehhh!!!
nasihat orang pandai.. kangah kat sini pun da macam p da..huhu
all the best!!

BazzRianne said...

adik iqa cakap da abes ke segala peribahse n pepatah yg ko tahu?nk lg..ha3

kayong mmg smgt je.biasala kadang2 down kadang2 up..btw,mekasey.
ko pon teruskan gak jgn giv up.

norassiqinbadri said...

warghhhhhh!!!!!!!!
tacing!!!!!!!!1

BazzRianne said...

ceh itu pon nk tacing..haha
dah2 kang banjir lak kulim tuh