ingat senang?



salam


ingat senang?

ingat macam makan tutti frutti?

ley pilih-pilih ikut citarasa masing-masing, yang berkenan ley amik, yang tak gemar-tutup sebelah mata,xyah nak tanya-tanya sesape dah. cukup duit bayar..

ingat sesenang itu?


hadoii, entry ni entry emo ke?! tak, tak, ni entry kesedaran akibat da kena brainwash mlm tadi siap sambung sampai sahur (TT)



“Aku terima nikahnya dgn si dia binti si ayah dia dengan mas kahwinnya RM..."

Itu yang tersurat. Apa pula maksud tersiratnya? cer baca ni...

“Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat, aku tanggung dan bkn lg ibu bapanya tanggung, & aku tanggung dosa bakal anak-anak aku. Kalau gagal, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka dan malaikat Malik melibas aku hingga pecah badan aku..”?


ingat senang?baik lelaki ataupun wanita,sebab lelaki akan jadi zaujnya, dan wanita akan jadi zaujahnya. hidup ni sekali sahaja buat kita semua. sekali je kita ada mak abah ntok dibahagiakan sebelum kita membina keluarga,, sekali saje kita ada peluang nak belajar itu ini dan selebihnya adalah percaturan hidup memasing. dan pastinya tidak sesenang macam yang dicakap. sama-samalah kita perbaiki diri.. :)

psstt: Selamat Pengantin Baru buat rakan serumahku, Tini, buat rakan sekuliah PA, fizul dan ikhwan yang kesemuanya bakal berubah status lebaran nanti. barakallahulakum

4 comments:

erysweetie said...

wanita ada 4 syarat untuk masuk syurga " menunaikan solat, puasa, pelihara maruah dan taat pada suami'

nampak mudah..tp cabaran pasti ada kan =)

BazzRianne said...

betul.

mkasey atas pekongsian
(^^,)

ziharusan said...

u nk mas kawin berapa?? hahaa

BazzRianne said...

silap la u tnye mas kawen.

http://www.klwedding.com/2011/05/kadar-mas-kahwin-mengikut-negeri/

lain kali tnyelah hantaran=P